Sihanoukville - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Melanie en Moreno Frowein, van der Toorn - WaarBenJij.nu Sihanoukville - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Melanie en Moreno Frowein, van der Toorn - WaarBenJij.nu

Sihanoukville

Door: Melanie en Moreno

Blijf op de hoogte en volg Melanie en Moreno

27 Januari 2014 | Cambodja, Preah Seihanouk

Hoi,
We zijn nu al meer dan 2 weken in Sihanoukville! Het is hier elke dag zonnig, dus we liggen lekker op het strand. We worden wel gek van alle verkopers die hier rondlopen, je wordt zeker om de 5 minuten aangesproken.. Manicure Miss? No. Pedicure then? No. Maybe different color (en raakt vervolgens je teennagels aan)? No. En dan komt de volgende. We zijn nog 3 nachtjes naar Koh Rong Samloem gegaan, een eiland niet ver vanaf hier. We gingen heen met de partyboot, dit is ook gelijk een excursie en in plaats van dat je een paar uurtjes op het eiland blijft, mag je zolang als je wilt blijven en de dag erna de volgende boot pakken. dus onderweg naar Koh Rong mochten we nog snorkelen en van het dak van het schip in het water springen! We sliepen in een houten hutje en keken uit over een riviertje en de zee. Op dit eiland is er geen elektriciteit, dus ook geen tv, wifi, pinautomaat. Ze hebben hier niet eens een weg, dus ook geen scooters en auto's! Helaas wisten we niet dat er geen pinautomaten aanwezig zouden zijn, want dit had het boeking kantoor niet verteld. Gelukkig mochten we een rekening openen en als we terug zouden gaan, ging er een mannetje met ons mee. Het eiland zelf heeft een wit strand en een blauwe zee. En er zitten maar een aantal hotels, waardoor het heel rustig is. We zijn een dagje gaan snorkelen en kwamen een grote inktvis tegen! Op de terugreis zou er natuurlijk iemand met ons meegaan om onze rekening te betalen en daardoor gingen we met een andere boot mee terug. Hier ontmoete we een gezellig Nederlands stel. Toen we eenmaal aankwamen op de kade, moesten wij nog met een mannetje mee om te pinnen maar zijn scooter stond weer ergens anders. Dus toen iedereen afgestapt was gingen wij met de enorme boot even ergens anders heen. We kregen een wijntje en vaarden verder zonder passagiers. Eenmaal gepind gingen we met het Nederlands stelletje met de tuktuk naar ons hotel. We spraken om 19 uur af om te gaan eten samen. Dus wij wilden snel gaan douche en omkleden, maar ons oude hostel was vol dus wij met onze backpack elk guesthouse gevraagd of ze plek hadden, maar dat hadden ze nergens! Uiteindelijk om kwart voor 7 ergens afgelegen een hostel gevonden. We zijn wat gaan eten en drinken en de volgende dag mochten we bij hun hotel bij het zwembad liggen. In de middag gingen we naar een markt, maar hier was echt niets aan, het was meer iets voor de locals, dus waren binnen een halfuur weer weg. En toen zijn we weer gaan eten en drinken met zijn allen. In de avond zijn Mor en ik nog naar het strand gegaan, waar we een enorme hartvormige ballon op hebben laten stijgen omdat we een jaartje samen zijn! De volgende dag zijn we een dagje naar een 5 sterren hotel gegaan, waar je een prive strand hebt en een mooi zwembad!

Nu is ons laatste weekje ingegaan en aangezien we nog niet echt iets van Cambodja hebben gezien, gaan we morgen ochtend naar phnom phen! Hier bevinden zich de killing fields de we graag willen zien!
Xx

• 28 Januari 2014 - 08:43

Veronique:

Ja, dat wordt de dagen aftellen!
    Prachtige foto's!
    Veel liefs en tot over een week.