Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Melanie en Moreno Frowein, van der Toorn - WaarBenJij.nu Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Melanie en Moreno Frowein, van der Toorn - WaarBenJij.nu

Siem Reap

Door: Melanie en Moreno

Blijf op de hoogte en volg Melanie en Moreno

03 Februari 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hoi,
Vanaf Phnom Penh was het nog 6 uur naar Siem Reap. We zouden om 18 uur vertrekken, maar in Azië betekend dit dat je minimaal 1 uur later vertrekt en dat je er een uur langer over doet. Zo ook weer nu. We vertrokken. Uiteindelijk pas om 19 uur. En niet dat ze dan even doorrijden om de tijd in te halen. Neeee, we moesten nog even rustig 3 keer stoppen en kwamen hierdoor uiteindelijk pas om 2 uur aan. Uiteindelijk in een vreemd guesthouse terechtgekomen, maar de volgende morgen zijn we gelijk verhuist naar een leuk en goedkoop guesthouse. Siem Reap is al bijna volledig overgenomen door de toeristenbranche! Maar dat vinden we eigenlijk wel fijn. Er zitten hier overal leuke eettentjes en barretjes. De winkels zijn ook leuk om nog wat laatste souvenirs te kopen. Zoals iedereen ga je hier natuurlijk naar de tempels van Angkor. Het scheen het mooiste te zijn om de zonsopgang mee te maken. Dus dat wilde we natuurlijk niet missen. Dat betekende wel dat de wekker om half 5 ging! In het pikkedonker en behoorlijk fris een tuktuk rit van ongeveer 20 minuten. Het was al enorm druk bij de kassa! Eenmaal betaald (20! Dollar pp) konden we doorrijden met onze tuktuk. Het is enorm groot, dus je kunt niets lopend doen.. We reden met tientallen tuktuks naar de tempel waar de zonsopgang het mooist zou zijn en deze afbeelding staat ook op een geldbriefje. Het was nog wel even lopen naar de plek. Dus daar liepen we dan met honderden toeristen in het pikkedonker. Sommige hadden gelukkig een zaklamp bij zich. We stonden al om 5:15 uur bij het water en voor de tempel die Angkor Wat heet. En de zon zou pas rond 7 uur op zijn mooist staan. Dus we zijn eerst even gaan ontbijten! Het werd alsmaar drukker, dus tussen de mensen staan kijken hoe de zon opkwam. Toen het eenmaal een beetje schemerig werd, kwamen we erachter dat het nog wel even ging duren. Dus we zijn toen toch maar de tempel in gegaan, nu het nog rustig was. Eenmaal terug stond de zon eindelijk boven de tempel, waardoor je de reflectie van de tempel ook in het water zit. Heel mooi! Toen door naar de volgende tempels, ook allemaal heel mooi. Jullie zien de foto's zo zelf wel! We waren om half 11 alweer in ons hotel! Even gaan slapen en toen lekker gaan eten. De volgende 2 dagen hebben we bij een 4 sterren hotel bij het zwembad gelegen! En nu zitten we bij terminal 2 op weg naar Gangzou, China! Daarna door naar Amsterdam!
Tot zo! Xx

• 03 Februari 2014 - 13:57