Huy Hin en Koh Phangan - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Melanie en Moreno Frowein, van der Toorn - WaarBenJij.nu Huy Hin en Koh Phangan - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Melanie en Moreno Frowein, van der Toorn - WaarBenJij.nu

Huy Hin en Koh Phangan

Door: Melanie en Moreno

Blijf op de hoogte en volg Melanie en Moreno

15 November 2013 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Helooo,

Vanochtend om 6 uur opgestaan om aan onze reis naar Koh Phangan te beginnen! Via internet sites hadden wij gelezen dat je via Huy Hin (2 uur met bus) een boot kon nemen naar Koh Phangan. Eenmaal aangekomen in Huy Hin bleek dat niet zo te zijn, we zouden eerst 5 uur met de bus naar Chompton moeten reizen en daarna nog eens 4 uur en deze reis kon pas om 23.45 geboekt kunnen worden! Toch maar besloten dit te doen, want we hadden al een reservering bij een hotel! We hadden nu nog 12 uur om ons te vermaken! Huy Hin ligt gelukkig aan het strand, dus wij met onze backpack naar het strand gesjokt (35 graden) en daar snel een duik genomen en daarna voor de eerst keer, iets wat niet Thai is, een pizza gegeten! Toen naar het reisbureautje gegaan en daar geboekt en we konden gelijk onze backpack achterlaten tot 20 uur , dus dat scheelde al enorm. Toen zijn we het stadje gaan bekijken, wat echt heel leuk en schattig is! We hadden toch nog veel tijd over dus vonden wij het wel een goed plan om bij het Hilton hotel te gaan liggen, waar ze echt een super mooi zwembad hebben! Lekker gezwommen en van de glijbaan, maar Moreno dacht dat ze door hadden dat we er geen kamer hadden. En dat bleek inderdaad zo te zijn, want zodra ik het water uitkwam werd ik aangesproken door de life guard! Hij vroeg of ik hier logeerde (dit had ik al besproken met mor, we zouden kamer nummer 320 opgeven) maar in plaats van ons kamernummer te vragen vroeg hij om mijn kamersleutel.. BETRAPT! Ik heb maar gelijk toegegeven dat ik hier niet sliep, maar we moesten wel 500 baht p.p. (€12.50) betalen. Dit is echt heeeel veel geld hier in Thailand, dus ik zei gelijk dat we er nog maar 5 min waren en dat we gelijk weg zouden gaan, maar de man wilde persee 1000 baht hebben. Toen ging een man achter ons zich ermee bemoeien. Whats THE problem? I Will Pay for them! Waarop ik natuurlijk zei dat dat niet nodig was maar hij had zijn portemonnee al getrokken en vroeg hoeveel het was, wat hij zonder probleem zo aan de life guard gaf (inmiddels had ook al een security zich bij ons gevoegd) en nu mochten we toch nog blijven zwemmen! De man bleek een nor te zijn, we hebben hem een drankje aangeboden en zijn toen gaan genieten van het zwembad! Toen een mojito gedronken (voor 120 baht, 3€) en toen dachten we dat het al 19 uur was en zijn we het stadje weer ingegaan en hebben onze backpack opgehaald en zijn gamba's en biefstuk gaan eten, was onwijs lekker! Maar helaas bleek het niet zo laat te z'n als we dachten en was het pas half 7 toen we al gegeten hadden, dus we hadden nog meer dan 5 uur te overbruggen en we werden al een beetje moe.. Lekker een voet massage genomen van een halfuur voor 100 baht (2,5€), maar we hadden nog steeds teveel tijd dus ook een Thaise massage van een uur genomen voor 160 baht (4€) en toen werd het wachten op de bus wat echt heeeeel lang duurde en nog 15 min te laat was. Eindelijk kwam de bus en toen waren we al 18 uur onderweg en moesten we nog 11 uur naar Khon Phangan! Niet zo slim van ons dus... Gelukkig konden we slapen in de bus en ging dat heel snel en de bootreis duurde lang maar was wel mooi! En nu zitten we (7uur s'ochtends) aan het ontbijt in Koh Phangan. We hebben een eigen houten hutje wat van binnen niet heel boeiend is, maar we hebben wel onze eigen veranda, wat dus perfect is aangezien we 57€ voor 6 nachten hebben betaald en het strand is 2 min lopen!

Ik ga proberen wat foto's online te zetten! Maar deze moet ik dat met de iPad maken! Vandaag komen Marissa en Lisa aan die gaan we opwachten als ze met de boot arriveren!

Heel veel kusjes , we missen jullie ook! Een beetje..
X MorMel

  • 15 November 2013 - 02:01

    Linda:

    Zo grappig, dat Hilton verhaal.
    Ik heb echt gelachen.
    Pinoccio, jullie missen ons helemaal niet,als ik die foto's zo bekijk hihhi

    Rust maar lekker uit en geniet ervan, knuffels
    Linda xxx

  • 15 November 2013 - 08:17

    Veronique:

    Prachtig verhaal! Wat een schattig, idilisch huisje. Die prijzen ook, ongelooflijk. Ben heel benieuwd naar de andere foto's, vooral naar het huisje op het water?!Wat leuk dat jullie elkaar gaan ontmoeten. Marissa maakt ook heel wat mee (je zal wel worden bijgepraat!).Heel veel liefs.

  • 22 November 2013 - 07:24

    Secois:

    Hahaha wat chill dit. Zo ken ik je, lekker op avontuur en risico's nemen!! Hier had ik graag bij willen zijn.. Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Pha-Ngan

Mijn eerste reis

.

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2014

SAMENVATTING

03 Februari 2014

Siem Reap

29 Januari 2014

Phnom Phnem!

27 Januari 2014

Sihanoukville

16 Januari 2014

Cambodja!
Melanie en Moreno

Actief sinds 18 Aug. 2013
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 9477

Voorgaande reizen:

08 November 2013 - 08 Februari 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: