Koh Phangan , koh tao! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Melanie en Moreno Frowein, van der Toorn - WaarBenJij.nu Koh Phangan , koh tao! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Melanie en Moreno Frowein, van der Toorn - WaarBenJij.nu

Koh Phangan , koh tao!

Door: Melanie en Moreno

Blijf op de hoogte en volg Melanie en Moreno

22 November 2013 | Thailand, Koh Tao

Hoi,

Lang geleden dat ik heb geschreven! Het laatste dat we schreven was dat we naar de jungle party zouden gaan, maar die hebben we overgeslagen. Het zou ons teveel geld kosten en van dat gld konden we nog 6 nachten ergens langer blijven en de dag erna ook al full moon party. Helaas regent het hier al sinds we zijn aangekomen op de eilanden en het ziet ernaar uit dat dit aanhoudt tot de 30ste... Bah! Masrja, we genieten nog steeds van het land en vooral van het eten haha.

Voor de full moon hadden we speciale lichtgevende verf gekocht en onze shirtjes vol gesmeerd met allerlei kleuren (foto gemaakt dus komen eraan!) en natuurlijk een Bucket. In die Bucket zitten meestal goedkope rum die hier in Thailand gemaakt worden + red Bull + jus . Wel lekker maar je zuipt het zo weg en hebt niet door dat het onwijs veel alcohol is.. Wij het busje in, we moesten nog een uur rijden! Naar maris/lis der hostel. Waar het echt super gezellig was, konden op het balkon zitten en iedereen van dat hostel was er ook! Lekker gedronken en gedronken en beetje gedronken ook.. Wij met een groep van 15 man richting full moon, waar ik iedereen al kwijt was op de weg naar full moon maar wonderbaarlijk genoeg toch nog iedereen gevonden en eigenlijk was er echt niets boeiends aan helaas.. Het is onwijs commercieel geworden en iedereen zuipt veelsteveel! Maris en ik werden keihard geduwd waardoor we vielen en nu is mijn been blauw en maris heeft pijn aan haar voet.. Dus best vroeg naar huis gegaan! Het was wel gezellig, maar had er meer van verwacht. En de dag daarna waren we eigenlijk behoorlijk brak, dus lekker geluierd.

Het is wel jammer dat het slecht weer is, hierdoor weten we niet precies welke kant we op moeten waant het is hier overal slecht weer behalve in het noorden en dat is echt heel ver reizen, maar het is ook zonde omdat we net veel moeite hebben gedaan om op de eilanden hier te komen.

Toch Maris en Lisa gevolgd naar Koh Tao, is ook maar een uurtje met de boot dus was niet veel moeite en gezellig! Maar toen de boot eenmaal begon te varen merkte we al gauw dat het echt een misselijkmakende tocht ging worden. De boot ging heen en weer en echt iedereen was misselijk. Ik ook en wilde naar buiten om een luchtje te gaan scheppen en op het moment dat Mor naar buiten wil stappen (gevaarlijke trap met 2 deuren en 2 trappen) komt de boot heel ongelukkig terug in het water waardoor ik naar achteren viel. Ik probeerde mezelf op te vangen, maar daardoor kwam mijn hele rechterhand klem te zitten tussen de deur en viel ik en toen die los schoot keihard naar achteren met mijn kont op de grond. Mijn hand zag er echt heel slecht uit, kon even helemaal niets meer behalve huilen en mijn adem in houden. En hij werd ook al gauw helemaal blauw en er zaten een paar wonden op. Moreno helemaal in paniek, rende naar de kapitein maar de bemanning keek hem alleen maar vreemd aan en maakte geen aanstalten om ons te helpen. En ik zat daar maar en het deed zo'n pijn. We zijn opgestaan en half wankelend naar de andere kant van de boot gelopen waar de wc's zich bevonden en mijn hand (die inmiddels niet meer blauw, maar helemaal opgezwollen was) onder de lauwe kraan gedaan. Toen moesten we nog een uur met de boot... Er was een jongen die dokter bleek te zijn en keek naar mijn hand en drukte natuurlijk op de pijnlijke plekken en constateerde dat mijn hand zeer waarschijnlijk gebroken was en dat ik zo snel mogelijk naar de dokter moest. Mijn misselijkheid was overigens wel verdwenen jeeh! Gelijk vanaf de boot naar de dokterskliniek (die heel handig naast ons hostel bleek te zijn) en foto's laten maken en laten ontsmetten en toen vertelde ze gelukkig en wonder boven wonder dat het niet gebroken was! Ze hebben me ingepakt en zo moet het blijven voor de aankomende week (ik heb het nu niet om, want hij is eraf gevallen) en pillen meegekregen tegen pijn en zwelling. Kostenplaatje: 2400 baht, 70 EUR, dus valt mee! Ik zit onder de blauwe plekken en het is wel jammer dat mijn hand helemaal dik is en pijn doet! En toen werd Mor ook nog eens onwijs verkouden en kreeg koorts, dus we zijn even uit de running. Met Moreno gaat het gelukkig vandaag wat beter, hij ligt nu nog op bed. En we zijn gister met Maris en Lisa naar een afgelegen strand geweest, waar het echt heel mooi was, maar het regende helaas wel en gezellig sushi gegeten.

Nu net Maris en Lis uitgezwaaid! Vandaag even bijkomen en dan gaan we een plan maken, we moeten morgen uitchecken wss gaan we naar Krabi!

Verder gaat het goed hoor haha!

-x- jes

  • 22 November 2013 - 07:21

    Secois :

    Ah mel!!! Heb even bijgelezen hoor!
    wat een coole verhalen! Alleen deze is natuurlijk jammer. Gaat t beter met je hand, heb je er veel last van? Haha ik hoop da als je straks weer beter bent je wel het goedmaakt met moreno en hem achterop de fiets neemt ;);)

  • 22 November 2013 - 09:11

    Veronique:

    Mijn lief meisje, wat ontzettend naar! Zou je graag hebben willen vasthouden en knuffelen!!
    Mis je! Moreno ook nog ziek, wat een toestand. Ook dikke knuffel voor hem.
    Lees je je mail? Heb een mail gezonden naar je live-account.
    Heel veel liefs, hou van jullie!!!!!

  • 22 November 2013 - 09:14

    Veronique:

    Zie nu pas foto van je hand! Ziet er niet best uit!

    Foto van huis met veranda, zo schattig!

  • 22 November 2013 - 09:44

    Melanie En Moreno Frowein, Van Der Toorn:

    Hooi! Ja gaat wel wat beter al, doet wel zeer maar is mee te leven! Hahah ja daar gaat ie mij zeker aan houden mehhhh!
    Met Mor gaat het ook beter, nog een beetje ziekjes :-( snel weg naar de zon!

  • 22 November 2013 - 12:49

    Minouck:

    Jeeetje lekker handig jullie twee!
    Hahah komt vast goed!
    Xxx hou van jullie

  • 22 November 2013 - 14:02

    Linda:

    Komt goed schatjes,
    Kusje erop xxx

  • 22 November 2013 - 23:21

    Dick Anjema:

    Het zit jullie niet mee zeg. Gelukkig is je hand niet gebroken. Van deze kant een kusje er op en het is over. HaHa . Veel sterkte en nogmaals doe nog voorzichtiger. Love you en kussen. TOEDELOE.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Mijn eerste reis

.

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2014

SAMENVATTING

03 Februari 2014

Siem Reap

29 Januari 2014

Phnom Phnem!

27 Januari 2014

Sihanoukville

16 Januari 2014

Cambodja!
Melanie en Moreno

Actief sinds 18 Aug. 2013
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 9431

Voorgaande reizen:

08 November 2013 - 08 Februari 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: