Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Melanie en Moreno Frowein, van der Toorn - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Melanie en Moreno Frowein, van der Toorn - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: Melanie en Moreno

Blijf op de hoogte en volg Melanie en Moreno

26 November 2013 | Thailand, Chiang Mai

Hoi,

Toch maar besloten het lekkere weer te volgen! Dat betekende alleen wel dat we een reis voor de boeg hadden die te lang zou zijn, vandaar dat we hadden gekozen voor een nacht in Bangkok en van daaruit verder te reizen naar Chiang Mai! Maar eerst nog naar een Tai box wedstrijd waar Moreno heel graag heen wilde. 7 wedstrijden hebben we gezien en alhoewel ik het spannend vond was het ook wel naar om te zien hoe ze klappen uitdelen en opvingen. Het begon (natuurlijk) te regenen en daarom mochten we echt in de ring zitten. Als de volgende ronde kwam moesten ze even gaan zitten en werden ze ingesmeerd met ijsblokjes en kregen ze ijskoud water of hun heen, maar omdat we zo dichtbij zaten kregen we soms spetters op ons.. Lekker hè!? Er deden ook 3 x 2 kleine kinderen van een jaar of 12 mee, echt een beetje ziek! Moreno vond het natuurlijk fantastisch, omdat hij zelf heeft geboxd dus het was het wel waard en je moet het hebben gezien als je in Thailand bent! En toen de volgende ochtend vroeg met de taxi naar de pier en toen de boot op... We hebben een beetje een trauma aan de vorige bootreis overgehouden, dus we waren niet echt verheugd om weer 2 uur te gaan varen. Eenmaal op de boot zaten we naast een jongen die de vorige bootreis ook ziek was geworden en hij had een extra zeeziek tablet mee die ik mocht nemen! En toen begon de hel weer opnieuw, iedereen was na 10 minuten doodstil en na een halfuur kotste de eerste jongen die voor mij zat. Ze kwamen al langs met parfum die naar tigerbalsem rook om de geur mee weg te drijven, maar dat hielp niet aan het geluid van een kotsende jongen. Moreno zag ondertussen lijkbleek en ik heb het helaas niet volgehouden. Nee we gaan even niet meer op de boot haha, ze varen nu trouwens ook niet meer omdat het te gevaarlijk is.. Wij waren 1 van de laatste die naar de overkant zijn gekomen, gelukkig maar want anders zaten we nu opgesloten op een regenachtig eiland! Toen de bus in die ons na 7 uur op koh San road zou afzetten. Er zijn nu onwijs veel demonstraties in bangkok, dus uiteindelijk 8'5 uur overgedaan! We hadden een kamer geboekt op koh San road zodat we niet weer in een taxi moesten. Wel een kamer vlak boven een club, dus we dreunde helemaal weg maar wel gezellig op koh San road. Allemaal barretjes waar live muziek word gespeeld, winkeltjes en je kan er een verse kokosnoot met ijs krijgen voor 1€! Toch lekker geslapen en de volgende dag naar de northern bus terminal in een tuktuk! Hele stad bijna afgezet door die demonstraties, dus moesten best omrijden, maar dat maakt ons niet uit want dan zie je nog wat van de stad! Kaartje naar Chiang Mai voor €16,50 gekocht en je kreeg een gratis water en choco-reep! De 10 uur durende reis ging eigenlijk heel snel voorbij, we zijn 1 x gestopt om te eten en dat wAs ook weer gratis. Er zaten 2 gezellige mensen naast ons die nog geen hostel hadden, dus die gingen met ons mee. En toen waren we eindelijk om 23 uur aangekomen in Chiang Mai! Met de taxi naar het hostel (voor €6) en lekker ons bedje ingedoken. Toen we wakker werden konden we het bijna niet geloven, maar er was eindelijk zon! Jeeeeeh. Zijn gaan ontbijten bij een restaurant waar ze bijna geen Engels spraken, maar het is hier wel duidelijk goedkoper! In het zuiden betaalde we 120 baht voor (3€) fried Rice, maar hier maar 35 baht (nog geen €1)! Alles is hier zeker 3 x goedkoper en dan was het al goedkoop! We hebben een hotel gevonden met een zwembad, kost misschien iets meer (€20) maar dan kunnen we wel eindelijk wat bruiner worden! In de avond de stad in gegaan en naar de nicht bazaar, we hebben laundry day dus ik heb een nieuwe outfit gekocht voor 5€ en lekker indiaans gegeten . En nu zitten we aan het ontbijt met een koffie en een bord spaghetti en gaan we eerst lekker zonnen en daarna bedenken wat ons volgende plan is. We moeten morgen al uitchecken en we willen graag wat van de stad zien.

Xxxxx

• 26 November 2013 - 06:13

Chris:

Wat een leuke verhalen - Geniet ervan en van elkaar natuurlijk!!!

• 26 November 2013 - 09:34

Veronique:

Heb Bangkok op het nieuws gezien, daar wil je niet tussen staan ....
    Oh, die bootreis, ik kan mij zo voorstellen dat je er geen zin meer in had en dan weer ziek! Maar nu lekker genieten van de zon inderdaad. Veel plezier en plaats nog wat foto's!