Chiang Mai deel 2 + Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Melanie en Moreno Frowein, van der Toorn - WaarBenJij.nu Chiang Mai deel 2 + Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Melanie en Moreno Frowein, van der Toorn - WaarBenJij.nu

Chiang Mai deel 2 + Pai

Door: Melanie en Moreno

Blijf op de hoogte en volg Melanie en Moreno

30 November 2013 | Thailand, Chiang Mai

Hoi allemaal!

We zijn uiteindelijk 5 nachten gebleven in het hotel in Chiang Mai. We wilden nog heel graag de tempel Doi Suthep zien. Dit schijnt een van de mooiste tempels van Thailand te zijn en aangezien we nog niet echt een tempel binnen waren geweest na 3 weken, vonden we deze wel mooi aks eerste x. Om er te komen moesten we alleen wel de bergen in met kronkelende wegen en wij vonden dat wel een leuke route om met de scooter af te leggen. Helemaal door de bossen en bergen, maar echt een mooi uitzicht! Aangekomen bij de voet van de tempel moesten we eerst nog 306 treden lopen om er te komen en aangezien we ons alleen maar vol proppen met eten de hele dag en soms maar een paar meter per dag afleggen was dit voor ons een enorme opgave. Maar het was het waard! Ik moest mij alleen bedekken, omdat ik er kennelijk iets te naakt bij liep met mijn blote benen en armen, dus gehuld in een blauwe sarong en een witte doek om mijn armen mochten we eindelijk naar binnen. Wij voelde ons er al helemaal bij passen en toen we ook nog eens een toespraak (al zittend naast een enorme budha) van een monnik mochten bij wonen die ons daarna heeft gezegend met holy water over ons te sproeien met een soort roe en een geluksarmbandje om heeft gedaan, toen was het plaatje voor ons compleet. Super mooie tempel, helemaal van goud! Helaas kunnen we niet veel foto's uploaden aangezien ik een enorme iPad heb die je niet overal mee naartoe neem, maar we doen ons best (mam). Nog even rustig van een kokosnoot genoten en toen weer de route naar beneden gemaakt. Die avond weer de stad ingegaan om een restaurant te zoeken, maar meer omdat we nog graag iets van een jungle track wilde gaan doen. We vonden er 1 die relatief goedkoop was vergeleken met veel andere (€60 pp) genaamd de eagle track. We werden de volgende dag opgehaald met een busje om vervolgens weer ergens de bergen in te gaan. 32 platformen, 2 x abseilend, uitzicht over de rijstvelden en een waterval! Het was super! Lekker klimmen en van platform naar platform met een kabel met enorme snelheden en onze rem was een bamboestok! Helaas was onze camera al uitgevallen in het busje, maar als het goed is heeft een Chinees stelletje die met ons mee ging foto's van ons gemaakt om op te sturen via email. Er gingen 2 mannetjes mee en 1 maakte continu foto's, misschien wel 40 per persoon. Ik hoorde alleen maar klik, klik, klik. En schaamde mij wel een beetje, omdat hij nu allemaal foto's van onbekende heeft. ze verkochten wel een foto die van je gemaakt werd ergens voor 100 baht (2'5€), dus mochten ze nooit aankomen dan hebben we die nog! Het was het geld dubbel en dwars waard. De dag erna moesten we uitchecken en na 746 bochten door de bergen hebben we Pai bereikt! Dit is een klein dorpje vlakbij de grens van Myanmar en het schijnt dat iedereen hier opium rookt (dat is wiet mam) We hebben gekozen om 2 nachten in een wat duurder hotel te zitten (€30) en het is hier super mooi! We hebben een huisje dat uitkijkt over een vallei en daarachter schitterende bergen, ook een heerlijk zwembad met prachtig uitzicht! Foto's komen eraan!

Xjes

  • 30 November 2013 - 13:03

    Linda:

    Mooi verhaal weer, ik ben blij dat jullie genieten! xxx

  • 30 November 2013 - 16:03

    Veronique:

    Haha, je hebt ook de juiste persoon uitgezocht voor foto's! Het ziet er prachtig uit! Ik begrijp dat je niet constant je ipad meezeult maar waarom gebruik je niet het fototoestel dat je hebt aangeschaft?
    Kunnen we skypen op 5 december (sinterklaasviering) - de hele familie is er dan - wil je vast wel zien (haha).
    Veel liefs

  • 01 December 2013 - 22:47

    Dick Anjema:

    Nu maar hopen dat het Holy water jullie helpt voor het vervolg in goede conditie van jullie reis. Ik las niets meer over je hand, dus ik neem aan dat het weer goed gaat. Het lezen van jullie verslagen is voor mij ook genieten. Nog veel plezier en tot mails. Toedeloe.

  • 02 December 2013 - 11:48

    Veronique:

    Oeps, lees het nu terug en lees dat je camera was uitgevallen!

  • 03 December 2013 - 05:08

    Melanie En Moreno Frowein, Van Der Toorn:

    Ja we gaan zeker skypen! Zeg jij maar hoelaat. Ja stomme camera, zat kennelijk niet goed in de oplader of zo. Met mijn hand gaat het goed, is bijna weg!
    Xx

  • 03 December 2013 - 18:52

    Veronique:

    Ik dacht rond half 6, bij jou dus half 12. Blij te horen dat je hand goed gaat, gelukkig maar.
    Tot woensdag, liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Mijn eerste reis

.

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2014

SAMENVATTING

03 Februari 2014

Siem Reap

29 Januari 2014

Phnom Phnem!

27 Januari 2014

Sihanoukville

16 Januari 2014

Cambodja!
Melanie en Moreno

Actief sinds 18 Aug. 2013
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 9434

Voorgaande reizen:

08 November 2013 - 08 Februari 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: