Pai - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Melanie en Moreno Frowein, van der Toorn - WaarBenJij.nu Pai - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Melanie en Moreno Frowein, van der Toorn - WaarBenJij.nu

Pai

Door: Melanie en Moreno

Blijf op de hoogte en volg Melanie en Moreno

03 December 2013 | Thailand, Mae Hong Son

Hoi!

Pai is echt heel leuk! Er hangt hier een hele fijne sfeer. Je ziet er ook veel hier hippie's rondlopen en overal heb je vintage winkeltjes. Ons hotel is ook erg luxe in vergelijking met wat we gewend waren! We hebben weer een scooter gehuurd en daarmee kunnen we naar het stadje gaan, ons hotel ligt een beetje afgelegen. In de avond heb je hier een schattige markt waar je allemaal verschillende dingen kan eten. We hebben nu zoveel markten bezocht, want die zitten hier overal, maar in Pai is het toch een tikkeltje anders, wat rustiger. 1 avond hebben we als avondeten alleen van de straat bij verschillende kraampjes gegeten, weer is wat anders dan Thais eten. We aten kip massala bij 2 Indiaanse vrouwen, pizza, kip kebab en chicken wings, sishi en er was een vrouwtje dat gras shotjes verkocht. De volgende dag zijn we met de scooter gaan rijden naar een hot spring! Heet water van 84 graden komt daar uit de grond en eenmaal wat meer beneden was het 36 graden en konden we heerlijk zwemmen, gewoon in een soort meertje! Daarna weer naar een view point met uitzicht over de bergen. En vlak bij ons hotel had je een strawberry farm waar je alles van aardbeien kon kopen. Mochten wat wijnen proeven, maar was ons iets te zoet en sterk, maar ze hadden wel hele lekker aardbeien smoothies! Verder hebben we gewoon lekker gechilled in het wat duurdere hotel. Helaas moesten we na 2 nachten weer uitchecken en de hoteleigenaren die wezen ons naar een ander hotel voor goedkoop, maar wel met zwembad. Dus wij daar naartoe, voor een tientje konden we er slapen maar het was wel een beetje een vreemde man en de hele sfeer was best creepy. Was gelukkig maar voor een nachtje. De volgende dag hadden we een hotel geboekt vlakbij de opstapplek om naar Chiang Rai te gaan, die was voor die dag al helemaal volgeboekt dus we moesten nog een nachtje extra blijven. Dus uiteindelijk 4 nachten in Pai gebleven!

X

• 05 December 2013 - 13:52

Veronique:

Zwemmen in 36 graden, oh wat héérlijk!