Halong Bay - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Melanie en Moreno Frowein, van der Toorn - WaarBenJij.nu Halong Bay - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Melanie en Moreno Frowein, van der Toorn - WaarBenJij.nu

Halong Bay

Door: Melanie en Moreno

Blijf op de hoogte en volg Melanie en Moreno

21 December 2013 | Vietnam, Hạ Long

Hoi!!

Zoals ik al schreef hebben we een nachtje Halong Bay gedaan! Vroeg met het busje 4 uur rijden naar Halong Bay. In het busje al kennisgemaakt met 2 Nederlandse jongens en een australies/Nieuw Zeelands stelletje dat op huwelijksreis was. Met zijn alle de boot op en eindelijk was het hier alweer een stukje warmer en na 6 weken weer de zee gezien! Kort daarna vertrok de boot richting de 1969 bergen die uit de zee steken. Heel spectaculair om met zo'n klein bootje langs enorme bergen te varen. Als eerst gingen we een grot bezoeken. Die heb je hier veel in de bergen, aangezien sommige hol zijn. Dit is de derde grot die we bezocht hebben, alleen waren de andere iets minder toeristisch. De grot was enorm groot, maar door de vele toeristen die er elke dag aanmeren hadden ze er een heel looppad in gemaakt en achter alle rotsen waren gekleurde lampen gehangen waardoor je alles goed kon zien. Hoewel het heel toeristisch was, was het nog steeds enorm mooi! Daarna door naar een vissers dropje midden op de zee tussen de bergen. Heel gek dat mensen daar gewoon wonen en wij even langsvaren. Ze hadden een basisschool, middelbare school en zelfs een gemeentetehuis. Overal waren mensen druk bezig met vis vangen, zelfs een klein meisje was aan het werk. We mochten gratis kanoën en zijn langs de huizen gevaren. Toen aangemeerd bij een stad waar mensen die een 2 nachten tour geboekt hadden eraf gingen om in een hotel te slapen en iedereen die 1 nacht geboekt had bleef op de boot slapen. Toen kregen we onze kamersleutel en mochten we warm douche voordat we gingen eten, als je het na het eten zou doen dan was er geen warm water meer. Helaas hadden we sowieso geen warm water uit onze douche en alleen ijskoud water, niet echt lekker. Sowieso heeft tot nu toe 3 op de 10 hotels geen warme douche. Doet je wel effe beseffen dat het in NL allemaal zo makkelijk is! De kamer was helemaal van hout, echt zo'n boot hutje! We hadden een raam die uitkeek over het water! Daarna met zijn allen avond gegeten en toen gingen de ouderwetse disco lampen aan en klonk er top 40 muziek uit de speakers. onze nieuwe Australische vrienden wilden ook wel feesten dus alle tafels aan de zijkant geschoven en heel heel veel bier gedronken. Uiteindelijk met zijn zeven gefeest en andere mensen gingen slapen (saaaaaai)! Het was toen pas 20 uur! Er gingen zelfs 2 medewerkers op de stoelen aan de zijkant liggen en slapen haha. Om 12 uur waren we wel echt kapot en vonden we het ook wel zielig worden voor die 2 die lagen te slapen en zijn we afgedropen naar onze kamers. Om 7 uur moesten we weer op, dus lekker met een katertje aan het ontbijt gezeten. Het stelletje gaat samen verhuizen naar een boerderij in nieuw Zeeland en we mogen altijd langskomen!

Toen weer terug naar het drukke Hanoi om gelijk die avond met de nachttrein naar Hue te gaan. En aangezien die pas om 23 uur vertrok met Trace en Mark afgesproken om met hun uit eten te gaan. Dus wij waren meegelopen naar hun hotel om vervolgens onze backpack op te halen doe bij ons oude hostel lag. We weten al best de weg na 3 dagen Hanoi, dus vertrouwde erop dat we het wel weer terug zouden vinden. Niet dus. Toen we terugliepen naar de plek waar we dachten dat het was, daar stond ineens een drukke markt en er reden ook geen auto's doorheen, zoals eerst. We zijn wel 10 x heen en weer gelopen en snapten er echt niets meer van. We hadden al honger toen we onze tas gingen halen en dat hielp ook niet echt in het logisch nadenken. Uiteindelijk toch maar de markt opgelopen en toen bleek het stomme hotel gewoon toch in die straat te zitten. We zijn misschien 10 minuten weggeweest. Dus ze hadden in die 10 minuten een hele markt gebouwd en het was er ineens super druk! Eindelijk konden we lekker gaan eten, echt een leuk stel. Ze waren die vrijdag de 13e getrouwd en daarna gelijk door als verrassing van Mark nAar Vietnam! En ze zijn pas een jaar samen! Aangezien we al 2 dagen niet gedouched hadden, mochten we in hun super mooie badkamer onder een lekkere warme douche!

XXX

• 28 December 2013 - 12:36

Maris:

Jeehh leuk!!!

• 28 December 2013 - 13:09

Veronique:

Die grotten en dat vissersdorpje lijken mij fantastisch! Wat leuk dat je zo'n aardig stel hebt ontmoet.
    Mooi verhaal over het "verdwalen"!.