Hue en Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Melanie en Moreno Frowein, van der Toorn - WaarBenJij.nu Hue en Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Melanie en Moreno Frowein, van der Toorn - WaarBenJij.nu

Hue en Nha Trang

Door: Melanie en Moreno

Blijf op de hoogte en volg Melanie en Moreno

28 December 2013 | Vietnam, Nha Trang

En toen door naar het treinstation. Ze hadden geen softsleepers meer (4 persoons kamer en zacht bed) dus we moesten op een hard sleeper gaan slapen (6 persoonsnamen en hard bed), dus we verheugten ons er natuurlijk enorm op! Onze eerste kamergenoot was een Australiër (die heb je hier heel veel), maar toen kwamen onze andere gasten. 3 Vietnamese met 2 kleine kinderen! Toen de lichten eindelijk uitgingen nadat ze allemaal gesetteld waren, begon het al met enorm hard snurken. Maar ook het idee dat er allemaal vreemde mensen in 1 kleine ruimte liggen te slapen, os ook niet heel comfortabel haha. Gelukkig wel wat kunnen slapen. Na 12 uur kwamen we eindelijk aan in Hue. Hue stond niet op ons lijstje om te bezoeken, maar het duurt te kang om in 1 x door ge gaan naar Nha Trang, want dat is vanaf hier ook nog eens 12 uur! Dit plaatsje is de oude keizerlijke hoofdstad van Vietnam en in de oorlog is hier zwaar gevochten, hierdoor staan er overal monumenten in de stad. We vonden Hue eigenlijk niet zo leuk. De stad is erg grauw en donker en ook de mensen waren behoorlijk vervelend. We werden continu op straat aangesproken om allerlei dingen te kopen zoals zonnebrillen, schilderijen maar ook wiet en cocaïne werd ons aangeboden. Eerst zeg je nog aardig nee bedankt meneer, maar daarna negeer je ze gewoon zoveel mogelijk. Wat erg moeilijk is aangezien ze voor je gaan staan. Er kwam ook een zwerver langs ons lopen, die aan Morenos broek ging zitten en toen we door wilde lopen greep de man mij bij mijn borst. Bah!! Stoute man! Toch nog iemand blij gemaakt die dag. Er was wel een cool museum buiten met allemaal tanks en verschillende soorten vechtsvliegtuigen. Er was geen bewaking, dus we konden alles aanraken en overal instappen. Na 2 nachten hadden we het wel gezien in Hue, dus weer met de trein naar Nha Trang. Dit keer was de trein al onderweg (Hanoi is opstapplaats en de trein stopt vaak op verschillende perrons) en hadden we al 3 gasten op onze kamer. 1 oma was echt zo eng, ze lag in haar bed en ze leek wel een skelet met enge bruine tanden en haar ogen waren wijd open en keken ons doordacht aan. Daarnaast lag een moeder met (natuurlijk!) een baby.... Onze andere 2 gasten waren toeristen, die zijn gewoon lekker rustig. Snachts ging de baby de hele tijd huilen. 10 uur lang!! Er leek geen eind aan te komen.

Maar het was het waard, want nu zijn we in Nh Trang. Een stad langs het strand, waar genoeg te doen is. Gelukkig maar want we blijven hier tot de 2e. We zijn hier nu 3 dagen. Waarvan we er eentje op het strand hebben gelegen! We kunnen onze truien weer inwisselen voor jurkjes en korte broeken! Eerste kerstdag hebben we in een 5 sterren hotel gedineerd. Dit is zeker nummer 1 van de hele vakantie. Een droom buffet. Je kon je eigen pizza en pasta laten maken, ze hadden een turkey geroosterd. Gamba's, kip, sashimi, sushi echt alles! En de toetjes waren nog beter, alles wat je maar kan bedenken wat lekker is, hadden ze daar! Van een ijssalon tot chocolade fontein! Aangezien dit wel iets boven het budget was, hebben we tweede kerstdag rustig aangedaan. Gister wel een fles wijn besteld bij het eten. Normale wijn is hier enorm duur, maar hun eigen wijn was voor een fles maat €3,50 en nog lekker ook! Daarna naar een bar geweest waar we hebben gepooled, maar we moesten weer vroeg op want voor vandaag hadden we een boottocht geboekt! Helaas scheen de zon vandaag niet, dus het was wel vrij fris op de boot. Zeker toen we wilde gaan snorkelen en van het dak het water insprongen! We wilde gaan snorkelen, maar het was zo koud en donker dat we terug gingen naar de boot. Ook was ik terwijl we van de boot afsprongen in mijn nek gestoken door een kwal haha. Heb ik weer.. De rest van de mensen op de boot lagen lekker te dobberen en ik word weer gestoken! Dus dat snorkelen bewaren we wel voor een x wanneer het lekker weer is en je de kwallen ziet aankomen haha. Daarna gelunched en toen was het tijd voor karaoke. Daar houden de Vietnamese erg van, je ziet in elke straat wel een karaoke bar! De bemanningsleden waren echt helemaal gek en eentje ging een show doen terwijl hij een jurk aanhad en nep tieten droeg. Er was ook een oma die in haar eentje stond te swingen op de maccarena. Een beetje vreemd allemaal, maar wel gezellig.

Dat was het tot nu toe in Nha Trang. We gaan nog met een kabelbaan naar een eiland toe en hier schijnt een leuk waterpark te zijn. Ze hebben hier nog ergens wat hot springs zitten en we moeten nog een x een snorkeltrip maken wanneer het lekkerder weer is! En dan is het al bijna nieuwjaar. Dat gaan we vieren in een 5 sterren hotel, waar we 2 nachten slapen! Met diner en countdown feest! We houden jullie op de hoogte!

XXX

• 28 December 2013 - 13:15

Veronique:

Knap dat je nog hebt kunnen slapen, had geen oog dicht kunnen doen.
    Jeetje, wat een vieze vent, blij maken ...., hij had van je af moeten blijven!!
    Heb je nu toch toegang tot het countdown feest? Hoop het voor jullie!

• 28 December 2013 - 14:20

Melanie En Moreno Frowein, Van Der Toorn:

Ik had stiekem misschien een half slaapilletje genomen haha en Mor heeft minder
    Problemen met in slaap komen! Ja dat was een grapje natuurlijk moet ie van mij afblijven grr, Marja je bent toch in een vreemd land dus grote ophef erover maken heeft ook geen zin. Ja we hebben toegang tot het countdown feest! Gebeld met Agoda en die hebben het hotel weer gebeld!

• 28 December 2013 - 15:56

Maris:

Heel chill verhaal

• 29 December 2013 - 19:54

Ben:

Wat een avontuur! Fijne jaarwisseling jullie twee,gaat wel lukken dacht ik zo in dat hotel! Xxx

• 30 December 2013 - 10:44

Veronique:

Top dat je toch toegang tot het feest hebt! Dat wordt een mooie avond, leuk!