Nha trang deel 2 - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Melanie en Moreno Frowein, van der Toorn - WaarBenJij.nu Nha trang deel 2 - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Melanie en Moreno Frowein, van der Toorn - WaarBenJij.nu

Nha trang deel 2

Door: Melanie en Moreno

Blijf op de hoogte en volg Melanie en Moreno

03 Januari 2014 | Vietnam, Nha Trang

Hoi!
Na de boot voelde Moreno en ik ons allebei best beroerd en toen Mor midden op straat moest kotsen, toen was het al gauw duidelijk dat we allebei een voedselvergiftiging hadden opgelopen. Gelukkig voor Mor dat zijn lichaam zo snel reageerde, want ik moest pas na 6 uur kotsen dus in die tijd heeft het eten lekker lopen nestelen. Ik ben dan ook 3 dagen ziek geweest. Geen eetlust meer, misselijk, buikpijn, hoofdpijn het was geen pretje. Op 31 december moest ik toch is dat bed uitkomen, want we hadden natuurlijk het diner en de countdown party! Onze kamer in dit 5 sterren hotel is echt super! We hebben een groot raam dat uitkijkt over de zee en een bad met een glazen wand tussen de badkamer en slaapkamer waardoor we in bad ook nog van het uitzicht kunnen genieten en naast het bad hebben we een heerlijke rainshower! Eenmaal mooi aangekleed gingen we naar het diner, waar een lopend buffet was klaargezet. Om eerlijk te zijn was dat buffet niet de moeite waard. Het eten was al koud en het eten zelf was niet heel lekker. Na het eten konden we door naar de skybar. En toen we daar aankwamen was het ook niet al te best. Er stonden allemaal stoelen en de gemiddelde leeftijd was zeker 50+ en alleen maar Russen en Vietnamezen. De wijn was wel gratis, maar dat was ook het enige wat je kon drinken. We hebben toen besloten dat we niet zo het nieuwe jaar in wilde gaan en zijn weggegaan. Maar eenmaal buiten was het ook al niet heel spectaculair. Nergens muziek, of vuurwerk.. Iedereen zat maar een beetje op de grond. We wisten niet meer waar we heen moesten en vonden het ook wel een leuk idee om lekker met zijn tweetjes het nieuwe jaar in te gaan ipv met vreemde oude Russen haha. Samen afgeteld en toen! was het stil. Geen vuurwerk buiten en ook geen muziek, helemaal niets! Maar het was goed zo, normaal stonden we met nieuwjaar zwaar te zuipen dus het is ook weleens goed om zo het nieuwe jaar in te gaan. En toen we de volgende dag wakker werden waren we is niet brak! Dus we zijn heerlijk naar een Spa geweest. Waar we eerst een uur in een modderbad hebben gezeten en toen daarna in een mineraalbad en toen we weer in ons hotel waren zijn we de sauna en stoombad in geweest. Daarna wilde Mor in bad gaan en ik ging douche. En toen ineens door de druk van de douchekop, vloog die eraf precies op het hoofd van Moreno. En toen hij opstond begon het enorm te bloeden en stroomde het helemaal over zijn gezicht. Toen ik beter keek zat er een enorm grote snee in zijn hoofd en wist bijna zeker dat het gehecht zou moeten worden. Dus ik belde naar de medical center, maar er werd niet opgenomen. En dus met de douchekop in de hand naar de receptie gegaan en die belde gelijk een taxi om ons mee te nemen naar het ziekenhuis. Gelukkig ging de manager mee, zij spreekt tenminste de taal en niemand in het "ziekenhuis" kon Engels. En toen kregen we inderdaad te horen dat het gehecht moest worden. Moesten alleen eerst nog 45 minuten wachten. Het was daar zo eng en ranzig. Overal lagen mensen met allemaal bloedende wonden! Eindelijk was Mor aan de beurt en die kneep hem behoorlijk. Er moest eerst een grote naald in zijn hoofd geprikt worden en daarna begon ze grof zijn hoofd te hechten. In totaal 3 hechtingen.. Toen mochten we gelukkig gelijk weer gaan en de manager regelde de medicijnen voor ons en betaalde de rekening. Toen begon een man te kotsen en er kwamen alleen naar harde brokken uit, zo misselijkmakend allemaal. We zijn het ziekenhuis uitgelopen en zijn buiten gaan wachten. De manager was natuurlijk geschrokken doordat zoiets kon gebeuren en daardoor bood ze ons nog een nachtje aan en we mochten die avond gratis dineren. De volgende dag moesten we uit onze kamer en werden we overgeplaatst naar een suite. Met nog een beter uitzicht over de hele zee en de badkamer had ook een uitzicht over het strand en de zee. Dus terwijl we in ons bubbelbad zaten konden we uitkijken over de zee, heerlijk! Met Moreno gaat het goed, hij heeft niet heel veel last meer van zijn hoofd gelukkig! En we hebben ook 2 dagen volle zon gehad!

Al met al was het een pittig weekje, maar het gaat nu weer goed! Xx

• 04 Januari 2014 - 03:09

Linda:

Shit, jullie laten me wel schrikken hoor! Gelukkig gaat het nu beter (hoop ik)
    Nog een gelukkig nieuwjaar en ik hoop dat jullie nog ff genieten en binnenkort heelhuids
    Thuis komen. Dikke knuffel xxx

• 04 Januari 2014 - 17:42

Veronique:

Blij te horen dat het alweer beter met Moreno gaat! Waar zijn jullie nu naar toe gegaan? Staat de 15e al vast?

• 06 Januari 2014 - 10:13

Ben:

Tis verdorie wel een avontuur wat jullie meemaken!!
    Maar weet zeker dat jullie weer heelhuids terug komen,geniet er nog maar van daar in dat verre oosten