Ho Chi Minh - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Melanie en Moreno Frowein, van der Toorn - WaarBenJij.nu Ho Chi Minh - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Melanie en Moreno Frowein, van der Toorn - WaarBenJij.nu

Ho Chi Minh

Door: Melanie en Moreno

Blijf op de hoogte en volg Melanie en Moreno

04 Januari 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

We zijn voor de eerste keer eens met de nachtbus in plaats van nachttrein gegaan. We vertrokken om 11 uur en zouden om 7 uur aankomen In Ho Chi Minh. We hadden al gehoord dat de nachtbussen in Vietnam best te doen waren en dat klopte inderdaad. Je hebt aan de raam kanten achter elkaar en in het midden allemaal bedden en dan boven en onder. Je kan niet helemaal recht liggen, maar het is beter dan zittend in een bus. Het enige probleem was dat we continu gewekt werden en dat een mannetje dan alle lichten aandeed en riep waar je waren en of we er uit moesten. Ook gaat de bus de hele tijd heen en weer, omdat de wegen niet zo goed zijn ga je continu heen en weer. Maar verder hebben we allebei een paar uurtjes kunnen slapen! Eenmaal aangekomen in Ho Chi Minh bleek dat het best op Hanoi leek, onwijs druk overal scooters en mensen en luidruchtig. Dus gelijk eerste hostel in gelopen en geboekt. Die dag nog een heel mooi schilderij gekocht. Handgemaakt! We konden de volgende dag gelijk de excursie doen waarvoor we kwamen, de cu chi tunnels en die avond gelijk met de nachtbus naar Hantien en daar dan weer met de boot naar Phu Quoc.

Dus de volgende ochtend weer om 7 uur opstaan en 2 uurtjes rijden naar de tunnels. De tunnels zijn een immens netwerk onder de grond van ruim 300 km gegraven in de Vietnam oorlog. We mochten de tunnels ook in en kropen door de tunnels en zo kwam je dan in een andere kamer zoals de ziekenboeg en het was echt bloedheet! Later hoorde we dat ze de tunnels groter hebben gemaakt zodat (bijna) iedereen door de tunnels kon kruipen en nog steeds was het gevoel enorm verstikkend. Wij zaten er nog niet eens 10 minuten in terwijl andere er jaren in hebben gezeten. Ze lieten ook allemaal vallen zien waar de Amerikanen dan in liepen en vervolgens gespietst werden. Erg gezellig allemaal! Daarna nog naar een war museum, waar veel werd uitgelegd over de de giffen die de Amerikanen over hun land met vliegtuigen hebben gedumpt. Er worden nu nog steeds misvormde baby's geboren door dit vergif. Ze hadden zelfs allemaal foto's van deze misvormde baby's... Die avond weer met de nachtbus bah! Gelukkig was deze rit rustiger dan de andere, het enige geluid kwam van iemand onder ons die keihard snurkte.. Toen weer met de boot richting Phu Quoc, een eiland helemaal onder Vietnam en Cambodja.

• 11 Januari 2014 - 10:16

Veronique:

Enorm interessant! Opa had toch ook gezegd dat je hier naar toe moest gaan?
    Wat een onmenselijke situatie moet dat geweest zijn ....

• 11 Januari 2014 - 10:25

Veronique:

Zie nu pas de foto's. Pff, wat naar om te zien. Daar ga je niet met een blij gevoel weg.
    Die foto van zielige Moreno in bed, aaaah!!
    Geen ongelukken nu meer hoor!!!

• 12 Januari 2014 - 04:48

Melanie En Moreno Frowein, Van Der Toorn:

Ja klopt opa en sunny hadden het erover dat we dat moesten zien! Haha schattig hè! Dat ding om zijn hoofd had ie de volgende ochtend al niet meer op, want het ziet er niet uit natuurlijk.. Iedereen keek ons zielig aan haha XXX